שר החוץ בשיחות עם עמיתיו מקרואטיה, קפריסין וגואטמלה

    שלמה ריזל No Comments on שר החוץ בשיחות עם עמיתיו מקרואטיה, קפריסין וגואטמלה

    שר החוץ אלי כהן ממשיך בסבב השיחות עם עמיתיו בעולם ושוחח עם שרי החוץ של האיחוד האירופאי, קרואטיה, קפריסין וגואטמלה

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    17:55
    05.05.24
    צבי טסלר No Comments on יותר מעשור אחרי ההחלטה: תצא לדרך הקמת בית חולים חדש בנגב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר החוץ אלי כהן שוחח היום (חמישי) עם שרי החוץ של האיחוד האירופאי, קרואטיה, קפריסין וגואטמלה.

    כהן שוחח עם שר החוץ של קרואטיה גורדן גרליץ' ראדמן (Gordan Grlić-Radman) והנציב העליון לנושאי מדיניות חוץ וביטחון של האיחוד האירופי, ג'וזף בורל, (Jozep Borrell).

    השר כהן הודה לבורל על הברכות לכניסתו לתפקיד וברך על ההתקדמות החיובית ביחסי האיחוד האירופי וישראל. השר ציין את כינוס מועצת האסוציאציה שנערך באוקטובר, לראשונה מזה עשר שנים, כמהלך חשוב שמשקף את הדינמיות לטובה בקשר בין הצדדים. השר כהן הביע תקווה להמשך חיזוק הקשר בין ישראל לאיחוד האירופי במגוון תחומים.

    בשיחה עם שר החוץ הקרואטי, הודה שר החוץ כהן לשר גרליץ' ראמדן על פעילותו לחיזוק הקשרים בין המדינות וברך אותו על כניסת קרואטיה החודש להסכם שנגן ולגוש האירו. שר החוץ כהן הביע הערכתו להתנגדות קרואטיה להחלטה הפלסטינית בנושא בית הדין הבינלאומי בהאג בעצרת הכללית. בנוסף התייחס שר החוץ כהן לפוטנציאל העצום להעמקת הקשר ושיתוף הפעולה בין ישראל לקרואטיה בתחומי המדע, החקלאות, האנרגיה, החדשנות והסייבר וכי חתימה קרובה על ההצהרה המשותפת בין שתי המדינות תהיה צעד משמעותי בכיוון זה.

    אתמול (רביעי) שוחח השר כהן עם שר החוץ של קפריסין, יואניס קאסולידס (Ioannis Kasoulides) ועם שר החוץ של גואטמלה מריו בוקארו (Mario Bucaro).

    בשיחתו עם השר הקפריסאי קאסולידס אתמול, הדגיש שר החוץ כהן את היחסים הבילטראליים האסטרטגיים בין ישראל לקפריסין ואת חשיבות שיתוף הפעולה בתחום האנרגיה.

    שר החוץ כהן אמר לעמיתו מקפריסין כי ישראל רואה חשיבות רבה במשולש ישראל-קפריסין-יוון, ובכוונת ישראל להמשיך לקיים מפגשים ממשלתיים משולשים.

    בשיחה שהתקיימה אתמול עם שר החוץ של גואטמלה הודה שר החוץ כהן לשר בוקארו על פועלו לחיזוק היחסים בין המדינות בעת כהונתו כשגריר בישראל עד שנת 2021.

    השר כהן אמר לעמיתו כי בישראל יש הערכה רבה לגואטמלה הן על תפקידה ההיסטורי המרכזי בהקמת מדינת ישראל והן על פתיחת שגרירות גואטמלה בירושלים בשנת 2018.



    0 תגובות